Niet getreurd

9 maart 2020 - Sydney, Australië

G'day iedereen!

Hier ben ik weer, vanuit de andere kant van de wereld, en niet getreurd, hier is het weer ook niet schitterend. Probeer de hele tijd aan m'n kleurtje te werken maar het schiet nog niet heel erg op.

Afgelopen maandag ben ik gezellig wat gaan drinken met 3 Nederlandse meiden, en hoe klein is de wereld, dat je er ineens achterkomt dat daar 1 meisje bij zit die uit Terneuzen komt, wat een toeval weer. Het was erg gezellig en leuk om weer nieuwe mensen en hun ervaringen te leren kennen. Gezellig een drankje gedaan, maar hier moet je echt niet naar een bar gaan om of café gaan om lekker wat te gaan drinken met je vrienden, tenzij er een varken die geld poept in je tuin staat, anders kan je beter aan het fris gaan. Ik had een glaasje wijn en daar betaal je zo ongeveer 10 Australische dollar voor, wat omgerekend zo'n 6 euro is, en dat is nog aan de goedkope kant. Vandaag was het ook echt enorm warm en benauwd, 38 graden, en toen begon het aan het eind van de middag enorm te waaien en toen was er nog maar 22 graden van over, een redelijk verschil en dan is dat ineens erg fripsjes.

Dinsdag heb ik een meeting gehad met m'n stage begeleider, ik krijg wat meer verantwoordelijkheden, nog meer tours om op te zetten en ik ga een kijkje nemen in de operations afdeling, wat alles te maken heeft met het regelen van alle facetten zodat de tour echt kan gedaan worden zoals het boeken van de hotelkamers. Verder nog een heel leuk nieuwtje is dat ik een tour van het bedrijf heb gekregen samen met papa en mama wanneer ze komen, erg gaaf en leuk, en een hele gave bestemming... maar dat ga ik nog niet verklappen, daar moeten jullie nog even op wachten.

Verder zijn alle dagen op het werk op het moment redelijk hectisch, nog niet genezen van de bosbranden, komt net zoals overal het Corona virus om de hoek kijken (durf het woord bijna niet meer uit te spreken). Maar heel veel mensen cancellen tours of willen omboeken, wat een hoop gedoe geeft. Ook gaan ze hier helemaal gek op wc-papier, nee de media liegt over dat niet. Ik geloofde het zelf eerst ook niet, aangezien je zelf inwikkelen als een mummie je niet immuun maakt voor het virus volgensmij. Totdat ik in de supermarkt kwam, en echt alle rekken met wc papier of iets wat daar op lijkt zoals keukenrol, het is volledig uitverkocht, er is niks meer en er word zelfs om gevochten. Maar meer woorden wil ik hier niet aan besteden aangezien iedereen er elke dag mee gebombardeerd word.

Vrijdag ben ik na werk gezellig met een collega mee naar huis gegaan om wat te eten en gezellig een paar drankjes te doen. En zaterdag heb ik een rustig dagje gehad, wat dingetjes uitgezocht voor werk en voor het reizen als papa en mama komen en voor aan het einde van mijn avontuur. Verder lekker gerelaxed.

Zondag ben ik naar Kim geweest, die woont aan de andere kant van Sydney, ook in een buitenwijk, en om jullie een idee te geven hoe groot het hier is, om van de ene buitenwijk van naar de andere te gaan helemaal aan de andere kant ben je ongeveer zo'n 3 uur onderweg met het openbaar vervoer. Dit is erg lang, maar de 2 uur durende treinreis gaat dwars door een natuurgebied wat adembenemend mooi was, ik heb geprobeerd een paar foto's te nemen maar die zijn mislukt dus helaas kan ik het niet laten zien.

Dat was het weer! Veel leesplezier en tot snel!

Cheers!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mandy:
    Heerlijk om je avonturen te lezen Dientje. Groetjes xxx tante 😉 Mandy
  2. Jeanine:
    Superrr Nadine
  3. Oma:
    9 maart 2020
    Hoi Nadine je reis verslag was weer heel mooi.veel liefs opa en oma
  4. Mirjam:
    Topper ben je Nadine.
    Veel plezier nog ❤
  5. Marjo Reinders:
    Hartstikke leuk om je verslag te lezen Nadine! 😀
  6. Karin:
    9 maart 2020
    Oooh en ik weet natuurlijk wel waar de tour heen gaat, zoooooo gaaaaf!!!!! 😃