Ook hier is het een beetje Carnaval

24 februari 2020 - Sydney, Australië

Hello y'all,

De tweede week van m'n stage zit er al weer op, het is nog steeds erg leuk, ben bezig met een tour te ontwikkelen in Italië dus mocht je nog een leuke accommodatie zoeken, ik weet ze nu allemaal te vinden! Mijn baas is wel een redelijke stresskip en niet heel georganiseerd, dus hij wil me van alles laten zien en doen maar dat komt er nog niet helemaal van. Deze week ook weer een paar keer hard gelopen lekker heuveltje op en af is goed voor je kuitspieren merk ik wel. Verder heb ik door de week niet heel veel bijzonders mee gemaakt dan vooral werken eigenlijk.

Maaar toen begon het weekend, ik had een lange tijd geleden op de schoollijst een meisje (Kim) gevonden die ook in Sydney zou zitten voor stage. Dus ik was al een tijdje in contact met Kim, en van het weekend heb ik haar dan eindelijk in het echt ontmoet, super gezellig!

Zaterdag hadden we afgesproken in Sydney, we zijn naar The Rocks gelopen, dat is het oudere deel en daar hebben ze elke zaterdag en zondag The Rocks market. Dit is echt een super leuke market met allemaal hand gemaakte spullen, blijkbaar moeten ze echt voldoen aan hoge eisen mogen ze op de markt staan werd ons verteld. Daar hebben we natuurlijk even lekker geshopt, heb twee super leuke tegeltjes gevonden, dus de eerste souvenir is binnen! Ook staan er allemaal food kraampjes van verschillende landen met allerlei lekkernijen. Blijkbaar staat er soms ook een Nederlands kraam met kroketten en frikandellen en meer Nederlandse snacks. Toch hebben we gekozen om in een heel leuk restaurantje Pancakes on the rocks te gaan eten waar we echt twee van die mega american pannenkoeken kregen.

Toen was het jachtseizoen voor een carnavalscostuum aangebroken en dit ging niet over rozen. Want het is dus best lastig om iets goedkoop te vind voor een avondje. Nu denken jullie allemaal hèèè???!?! Carnaval, hoe dan? Nou er is dus een Nederlandse organisatie die voor alle Nederlanders een café had gehuurd met waar iedereen kon komen carnavallen. Uiteindelijk de outfit gescoort, je moet hier alleen niet bang zijn voor de kater the day after want een biertje kost 9 dollar, wat dus zo ongeveer 5,50 kost, dus eerder blut dan dronken haha. Het was niet super druk, maar wel lekker Nederlands, al met al wel een goed feestje.

Zondag zijn we naar Darling harbour gegaan om wat sight seeing te doen, we hebben de Garden of friendship bezocht, een hele mooie Chinese tuin, wel grappig dat dus alle wolkenkrabbers op de achtergrond er bovenuit kwamen. Daarna nog wat rond gelopen in de haven en toen was het weekend weer zo goed als voorbij.

Veel liefs uit verwegistan <3

1. Oma:
    24 februari 2020
    Hoi Nadine alles goed met jou.ik heb je reiskoffer gelezen leuk hoor.veel liefs opa en oma.
  2. Karin:
    Leuk verhaal weer Nadine!! 😘
  3. Mirjam:
    24 februari 2020
    Super Nadine, wat mooi zeg!!
    Geniet er maar veel van 😘
  4. Jeanine:
    Leukkkk Nadine.