Lets get started!

16 februari 2020 - Sydney, Australië

Hey hey iedereen,

Hier weer een berichtje vanuit de andere kant van de wereld. Maandag was het dan zover D-day waarvoor ik mijn avontuur ben gestart, en ik ben er nu al groten deels van verzekerd dat dit bedrijf een goede keuze is. Het zijn super leuke mensen, en waar ik aan mag gaan werken is ook echt super gaaf. Ik ben dus naar de andere kant van de wereld gereisd om tours te ontwikkelen in Europa ;) echt heel gek. Ik heb vandaag zoveel uitleg gehad dat ik het ook allemaal niet echt meer weet en ik zal het jullie ook allemaal besparen, maar het komt erop neer dat ik de assistent ven van de eigenaar van het bedrijf en moet helpen met alles wat er in het bedrijf omgaat. Ik ga dus alle delen zien en dat vind ik wel super interessant ik ben benieuwd wat de rest gaat brengen.

De volgende dagen op stage waren natuurlijk allemaal nog wel wat zoeken maar ben aan tours in bijvoorbeeld de Mont Blanc en de Dolomieten bezig geweest. Ik krijg elke dag gratis lunch, dit gaan ze halen bij een cafeetje verderop, en ik mag kiezen wat ik wil, ze hebben ook warm eten dus zeker een voordeel want hoef ik savonds niet te koken en kan ik wat geld besparen. Ook woont er een collega om de hoek, en die is zo lief om me vaak op te halen en terug thuis af te zetten dus dat scheelt ook weer.

Het is ook eindelijk een paar dagen goed weer geweest, echt heerlijk, maar de UV factor is hier veel hoger en de zon is echt super gevaarlijk, je voelt het ook echt heel erg branden, maar mij hoor je niet klagen want waarschijnlijk is hij komende week weer weg omdat er een zware storm onderweg is.

Nu was het in het weekend gelukkig ook mooi weer, en ben ik wat op pad geweest. Zaterdag aan het einde van de middag ben ik naar het strand gegaan, heb nog nooit zulke hoge golven gezien in m'n leven. Maar we mochten helaas niet zwemmen in de zee, de stroming en vooral de onderstroming was te hoog en het water was te veel vervuild, ik heb nog niks mee gekregen van de brand maar hier op het strand zag je wel allemaal stukjes verbrande bomen en takken ook door de storm die geweest is. Gelukkig hadden ze aan het strand een rockpool, dit is dus een zwembad gemaakt in de rotsen die ze vullen met zeewater, is dus voor als je niet de zee in mag en bescherming tegen de haaien haha. (dat is geen grapje, werd me even verteld) Savonds ben ik met Tishan (het meisje wat hier woont) naar Manly, een stadje hier in de buurt wat gaan eten, en daarna zijn we met de Ferry over gegaan naar Sydney city, en kon je zo heel de stad vanaf het water zien, heel gaaf want je vaart recht langs the opera house.

Vandaag mocht ik mee met een kayak tour van het bedrijf, in Sydney en kon ik de stad weer van op een andere manier bekijken. Na 10 minuten paddelen landde er zo een watervliegtuig voor me neus in het water, dat was echt mega gaaf om te zien! maar ik moet zeggen na nummer 10 heb je ze wel gezien. Veel leuke eilandjes en alle dure huizen voor de miljonairs gezien aan het water, maar het was ook wel erg vermoeiend! Hier en daar is het me toch gelukt om te verbranden, ookal heb ik 1000 keer zonnebrand op gedaan, maar gelukkig word dat vanzelf weer bruin.

Geniet nog van jullie weekend zolang het kan want hier is ie alweer bijna voorbij!

Cheers!

1. Oma:
    17 februari 2020
    Hoi Nadine ik vind je verhaal super gaaf nog veel plezier.